The value of logo design

Het maakt niet uit hoe groot of klein uw bedrijf, product(en) of dienst(en) zijn, uiteindelijk komt het erop neer om het herkenbaar te maken. Wij als mensen houden meer van dingen die we eerder hebben gezien, vergeleken met iets "nieuws". Iets dat familiair is voelt voor ons natuurlijk aan. Dat is de reden waarom zelfs in het begin van de beschaving, toen we net op grotere schaal begonnen met handel dat zaken zoals vee, voedsel, kleding werden ge(brand)merkt met symbolen, tekens of een vroege vorm van cijfers. Zo herkende we van waar alles afkomstig was.

Logos is een oud Grieks woord met veel betekenissen, maar de meest diepgaande is waarschijnlijk dat het woord zelf betekent. In onze moderne tijd is het bekend als woordmerk, handelsmerk, een grafische weergave of symbool van een bedrijfsnaam. Dus wat is de waarde vraag je, je af?
Als mensen herinneren we ons grafische beelden het langst en beter als spraak of woorden. Waarschijnlijk kun je nu de puntjes wel verbinden. Herkenbaar, memorabel en vertrouwd zijn plus betekenis hebben binnen één symbool, merk of woordmerk, creëert zijn eigen waarde. Daarom ben ik dol op het maken van logo's, zodat ik iets waardevols voor de wereld kan maken en geven.